themaonderzoek

THEMAONDERZOEK

betrouwbaar, deskundig en snel

Tel. 030 69 13 321

Een betere organisatie door te luisteren naar je medewerkers

WE ZIJN ERVAREN VRAGENSTELLERS, DIALOOGMAKERS, VERBINDERS EN IN-GANG-ZETTERS

Veel klanten hebben ons gevraagd om een specifiek vraagstuk te onderzoeken.

Van generatiepact, hybride werken of planningsmethoden tot aan de evaluatie van interne en externe projecten of organisatiewijzigingen.

Wil je weten hoe we ook jouw vraagstuk in een themaonderzoek kunnen onderzoeken?

Besteed je themaonderzoek met een gerust hart aan ons uit

In een themaonderzoek staat één belangrijk onderwerp centraal. Overweeg je om een themaonderzoek over een specifiek of niet zo gangbaar thema uit te besteden?

  • We beginnen met de vraag wát je precies wilt onderzoeken.
  • We vragen waar het onderzoek jou bij moet helpen. Voor welk vraagstuk is het onderzoek een oplossing?
  • We helpen mee om jouw behoeften in kaart te krijgen zodat duidelijk wordt wat wel en niet relevant is om te onderzoeken.
  • We adviseren over welke aanpak het beste bij jouw vraagstuk past.
  • We ondersteunen bij de eventuele interne communicatie.
  • We zorgen voor een betrouwbaar dat volgens planning wordt uitgevoerd.
  • We rapporteren over de resultaten die we daarna met je bespreken.

Je profiteert van 20+ jaar onderzoekservaring. Maak gebruik van onze kennis en expertise.

Themaonderzoek: een paar voorbeelden

In de afgelopen jaren hebben heel veel klanten hun themaonderzoek aan ons uitbesteed. De lijst met voorbeelden is heel erg lang. Hieronder staat een kleine greep uit de themaonderzoeken die we voor klanten hebben uitgevoerd.

  • Hoe kan het dat het proces van plannen en inroosteren zoveel gedoe in onze teams oplevert?
  • Hoe kunnen we hybride werken? Wat werkt er al en waar moeten we nog aan werken?
  • Welke faciliteiten voor vitaliteit werken het beste voor onze medewerkers?
  • Hoe komt het dat onze projecten zo gigantisch uitlopen?
  • Moeten we het generatiepact nu wel of niet voor oudere werknemers inzetten?
  • Hoe denken de 135 aandeelhouders in ons familiebedrijf over de verslaglegging en het dividendbeleid van de Stichting Administratiekantoor? Wat moet zo blijven en wat kan beter?
  • Hoe ervaren onze klanten én onze medewerkers het nieuwe contactkanaal waarin we tijdens videogesprekken advies geven?
  • Hoe stimuleren we maatschappelijk verantwoord ondernemen in onze organisatie?
  • En natuurlijk ons medewerkerstevredenheidsonderzoek en cultuuronderzoek.

Meer weten?

Wil je weten hoe we jou kunnen helpen en welke opbrengsten je van een themaonderzoek kan verwachten?

Of bel: 030 691 3321

Ervaring … heel veel ervaring, de juiste vaardigheden en verstand van zaken

Meer dan 20 jaar ervaring in het stellen van slimme en relevante vragen. Want wat wil je onderzoeken? Waar gaat dat precies over? Wat wil je met de antwoorden bereiken? Heb je eigenlijk invloed op dat het onderzoek duidelijk maakt? Is er misschien ook een bovenliggende vraag, een vraag die misschien nóg belangrijker is of die we over het hoofd zien?

En ook hebben we 20+ jaar ervaring in het meekrijgen van interne stakeholders zoals de ondernemingsraad, het Management Team, Teamleiders en medewerkers. ‘Meekrijgen’ doordat we open en nieuwsgierig met respect voor ieders mening ons werk doen.

Of het nu gaat om medewerkersonderzoek, themaonderzoek, cultuuronderzoek, interviews, groepsinterviews of focusgroepen: we hebben het allemaal al heel erg vaak gedaan.

Welke manier van onderzoeken past bij jouw vraagstuk?

Is een online onderzoek met een vragenlijst de beste oplossing? Of helpen 1-op-1 gesprekken of groepsinterviews het beste? Of is het verstandig om met focusgroepen aan de slag te gaan?

Als je jouw kwantitatieve of kwalitatieve onderzoek aan ons wilt uitbesteden geven we uiteraard advies over welke aanpak het beste werkt. We kijken daarbij naar allerlei aspecten.

Wil je breed of juist heel gericht meningen inventariseren? Hoe groot is de doelgroep? Krijgen we betere inzichten als we met mensen in gesprek gaan? En kan dat tijdens groepsinterviews of moet dat juist 1-op-1? Wat is je budget? Wat kunnen jullie zelf doen misschien? Wat weten we al omdat dat misschien al bijgehouden wordt?

“We hebben zelf al een vragenlijst gemaakt!”

Heb je zelf al een vragenlijst? Of een verzameling vragen waar je mee aan de slag wilt?

Dat is heel mooi! Dan bespreken we de onderwerpen en de vragen die je al hebt verzameld. En je raadt het al: hier stellen we jou de nodige vragen over. Zodat we in hoofdlijnen duidelijk hebben waar het je om gaat.

Vervolgens gaan wij ermee aan de slag. We lezen en herlezen, scherpen bepaalde vragen aan, we zorgen dat er niet per ongeluk twee vragen in één vraag zitten, we letten goed op de tone of voice … Kortom: we geven jou ons advies op dat wat je al hebt samengesteld. En uiteraard stellen we je weer vragen om zeker te zijn dat het eindproduct precies datgene gaat meten waar jij benieuwd naar bent.

Wij hebben goeie en betrouwbare spullen ;-) 

Ons onderzoeksplatform is geavanceerd en ondersteunt alle mogelijke online onderzoeksvormen in alle mogelijke talen.

Wij maken een toegankelijke rapportage die het beste past bij het vraagstuk dat je hebt geformuleerd.

En is er echt héél veel data? Dan krijgen klanten de gelegenheid om in ons online resultaten dashboard zelf eenvoudig specifieke rapportages te maken of extra doorsnedes of kruistabellen te maken.

En dat is handig want dan kan je voor jouw themaonderzoek zelf heel snel ontdekken welke informatie er allemaal nog meer verborgen ligt in alle data. En het scheelt in de kosten!

Multi device laptop mobiel tablet computer
Elk online themaonderzoek kan op smartphone, tablet, laptop of PC worden ingevuld.

We werken uiteraard 100% AVG-proof.

Alle verbindingen zijn SSL beveiligd.

De informatiebeveiliging vindt plaats conform ISO 27001.

Scroll naar boven